De 'West'-werf van de NDSM | |||
| |||
Uit de presentatie op het internet blijkt Shipdock Amsterdam de gehele ‘West’-werf te beslaan. Bovendien profileert het bedrijf zich als een voortzetting van de vroegere Amsterdamse Droogdok Maatschappij:
Dat het nog steeds roerige tijden in de scheepsreparatiebranche zijn, blijkt uit een artikel op de hierboven genoemde website. In het artikel ‘Doorstart Amsterdam Ship Repair en samenwerking met Volharding Shipyards’ blijkt dat Amsterdam Ship Repair in juni 2005 failliet is verklaard en dat er een doorstart werd gemaakt onder de naam ‘Shipdock’. In het najaar van 2006 lijkt de grootste klant van de reparatiewerf de Koninklijke Marine. Op 31 augustus 2006 passeerde het amfibisch transportschip, ook wel Landing Platform Dock genoemd, Hr. Ms. Rotterdam de Noordersluis in IJmuiden op weg naar Shipdock Amsterdam. De Rotterdam is gedokt in Dock IV. Dit gegraven dok heeft een lengte van 250 m. en een breedte van bijna 40 m. Het fregat Hr. Ms. Karel Doorman lag in de herfst van 2006 ook enige tijd in dok bij deze werf. | |||
![]() Hr. Ms. Rotterdam in dok IV |
![]()
Hr. Ms. Rotterdam
| ||
| |||
Amsterdam Ship Repair in juli 2007
Steel workshop with floor area of 8.200 square meters and 150 tons overhead crane capacity.
| |||
![]() | |||
![]() Bron: Shipdock | |||
Text: Cees Kingma - November 2006/Juli 2007
Beeldmateriaal: Archief Cees Kingma Tenzij anders aangegeven. |
|